Laatste dagen..... - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Charissa Eefting - WaarBenJij.nu Laatste dagen..... - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Charissa Eefting - WaarBenJij.nu

Laatste dagen.....

Door: CostaRica12082011

Blijf op de hoogte en volg Charissa

01 September 2011 | Costa Rica, Manuel Antonio

We zijn aan onze laatste dagen in Costa Rica begonnen. De zgn 'verlenging'. Vanmiddag de groep uitgezwaaid en een paar tranen gelaten. Het zal hier enorm rustig worden. Helaas hebben ze ook de zon meegenomen :-) We zitten nu middenin een stortbui, lekker weer....
Maar wat hebben we de afgelopen week gedaan? We zijn even van de radar verdwenen bij gebrek aan WiFi. Na San Gerardo de dota zijn we doorgereden naar Vergel de Punta Mala. Daar zaten we in safari tenten bij nederlandse mensen. Heerlijk 's nachts in je tent naar het onweer kijken en luisteren naar de regen. 's Ochtends was er dan weer een mooie blauwe lucht. De aankomstmiddag hebben we op de veranda doorgebracht met een boek. Maar goed ook, want we hadden onze middag bui. Heerlijk gegeten 's avonds en de volgende ochtend een wandeling gemaakt op zoek naar de Blue Jeans frog. Deze heeft een rood lijfje met blauwe pootjes, vandaar de naam. 's Middags hebben we onze eigen tilapia filet gevangen, die we 's avonds voorgeschoteld kregen. Vandaag was ook de dag dat we een rugzakje voor 3 dagen moeten maken. Onze tassen gaan niet mee naar Corcovado national park. Dat wordt minimaal inpakken. Op Corcovado is de luchtvochtigheid hoog, dus niks droogt en droge spullen worden klam...maar het lukt om de rugtas te vullen.
We rijden in een klein uurtje van Vergel de Punta Mala naar Sierpe waar we de boot zullen pakken. Deze reis duurt een kleine 2 uur. Als we bijna op Corcovado zijn breekt er noodweer los. Ik heb mijn regenjas al aan en heb een strandlaken op schoot, de natheid valt bij mij redelijk mee. Dennis daarentegen is door en door nat als we na een 'wet landing' op het strand staan. Daarna nog met de tassen en kleine klim van 10 min naar de Punta Marenco lodge. Daar zijn we blijals we in het restaurant staan, daar staan we droog. Onze rugtassen zijn nat, gelukkig hebben we de kleding in plastic tassen gestopt :-)
Corcovado is ongerepte natuur met heel veel dieren. We kunnen zelfs walvissen spotten. Het is er wel primitief. Geen warm water en alleen stroom tussen 18:00 - 22:00. Toch is het er erg gezellig. Onze eerste dag brengen we door in San Pedrillo waar we 2 flinke wandelingen maken. Voor de lunch gaan we beesten spotten en na de lunch wandelen we naar een waterval. Tijdens de wandelingen is het vaak wisselen van schoenen. Dan weer bergschoenen en dan weer sandalen. Bij de waterval kan er gezwommen worden en op nog geen 6 meter ligt er een krokodil. Dennis neemt een duik en koelt hier heerlijk van af. Om 14:30 zijn we weer terug bij de lodge. De 2e dag gaat Dennis mee om te snorkelen. Ik maak een wandeling door het park en relax wat op de veranda. Ook spot ik nog een paar walvissen. Dennis spot ook walvissen op de boot tijdens het snorkelen en hoort ze ook. Dit is vrij zeldzaam. 's Avonds voor het slapen gaan loopt er een enorme spin door de kamer. Gelukkig nog tijdens electriciteits periode. Het blijkt een wolfspin te zijn, niet giftig, maar ook niet fijn op je kamer. 2 mannen uit onze groep willen hem vangen in onze waterfles, maar de spin schiet een gat bij het raam in. Wij vullen deze meteen met proppen en buiten kijken we of we de spin nog zien, maar deze is de natuur in gegaan. De volgende ochtend komen we de spin nog tegen op onze veranda en dsn zie je pas hoe groot hij is, brrrr....

Dinsdagochtend varen we terug naar Sierpe en gaan we door naar Manuel Antonio. Wezijn allemaal klam, stinken en willen een warme douche. Na een pinstop in Quepos komen we aan bij ons paradijs.
We sorteren onze was en brengen deze weg waarna we wat gaan eten. Hetis super toeristisch, dus prijzig. 's Avonds gaan we eten bij een restaurant waar een vliegtuig staat die is omgebouwd tot bar. Heerlijk aan het vis.

Gisteren heeft Dennis een les surfen gehad. Dit is zwaar, maar als je eenmaal staat schijnt het een kik te geven. Hierna met een groepje geluncht en daarna aan het zwembad gehangen. 's Avonds vieren we laatste avond met de hele groep en gaan we cocktails drinken bij een bar om de hoek. Vanmorgen uitgeslapen, er zijn geen opties meer van onze reisleidster Heather en ze vindt het niet leuk om afscheid te nemen, maar we spreken iets af zodra ze terug is in NL. We nemen toch wat spullen voor haar mee terug. We halen bij een bakkertje wat broodjes en eten deze op het strand op. Daarna nog een beetje shoppen en aan het zwembad hangen tot de groep vertrekt. Wij moeten mee voor een groepsfoto en daarna is het tijd voor afscheid. We zwaaien ze uit en staan even later nog met z'n 4-en en met tranen in onze ogen op de boulevard.

Wij gaan nog 3 dagen genieten om zondag terug naar San Jose te gaan. De vluchten zijn bevestigd en zolang er geen orkaan voorbij komt, zijn wij dinsdagochtend weer in NL.

Wat hebben we genoten van dit mooie land met zijn vriendelijke mensen, van onze groep en onze reisleidster. Eens kijken welke reizen ze volgend jaar gaat begeleiden, misschien zit er wel iets voor ons tussen ;-)

Tot volgende week, Pura Vida.
Charissa & Dennis

• 02 September 2011 - 03:16

Marjolein :

Geniet van jullie laatste dagen!

• 02 September 2011 - 05:37

Petra:

Wat een belevenissen zeg. Even uitusten hebben jullie wel verdiend.
    Geniet er lekker van en hopen dat de zon eventjes terugkomt voor jullie want volgende week is het hier niet zo warm als bij jullie. Veel plezier en alvast een hele goede terugreis. Veel liefs en tot snel